01 هامون تولید کننده و همچنین رابط ميان خريدار و توليد کنندگان و عرضه کنندگان کالاهای دکوراسيون و ساختمانی می باشد. درکنار هر کالا نام تامين کننده اصلی کالا ذکر شده است و خريدار،کالای موردنياز خود را براساس اطلاعات و خدمات مکمل ارائه شده از سوی تامين کننده کالا خريداری می نمايد.
02 قيمت گذاری درهامون مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. قيمتهای ارائه شده برای کالاها در هامون قيمتهای خرده فروشی است که توسط توليدکننده و يا تامين کننده آن محصول به صورت مصوب تعيين شده است و به وسيله هامون و یا تامين کننده و کليه نمايندگی های او به صورت يکسان رعايت می گردد.


03 مدت زمان تحويل کالا که در مشخصات مربوط به هر کالا ذکر می گردد، براساس شرايط ذکر شده از سوی تامين کننده کالا بوده و از تاريخ پرداخت محاسبه می گردد و ملاک محاسبه روز کاری هفته است. که شامل پنج شنبه و جمعه و روزهای تعطیل نمی شود.
04 گارانتی و خدمات پس از فروش هر کالا بر اساس اعلام هر تامين کننده درکنار کالای او ذکر شده و به وسيله خود تامين کننده مربوطه انجام می شود. هامون هماهنگی ميان تامين کننده و مشتری را در موارد لازم انجام می دهد.
05 هامون به مشتريان خود در ٧ روز هفته و ٢۴ ساعت در روز امکان سفارش گذاری میدهد. پردازش سفارشات تا ساعت ۵ بعداز ظهر همان روز و سفارشاتی که درايام تعطيل دريافت شده اولين روز کاری بعد خواهد بود.
06 درخصوص کالاهايی که نياز به نصب دارند، نصب به وسيله تامين کننده انجام شده و مبلغ آن براساس تعرفه ای که تامين کننده برای آن مصوب نموده و يا به صورت درصدی از قيمت کالا است که محاسبه شده و در فاکتور مشتری درج می گردد.


07 کاربران بايد هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحيح و به طور کامل تکميل کنند. بديهی است درصورت وروداطلاعات ناقص يا نادرست، سفارش کاربر قابل پيگيری و تحويل نخواهد بود. مسئوليت هرگونه اشتباه يا نقصی که مربوط به اشتباه در درج اطلاعات در فرم سفارش کالا باشد به عهده خريدار می باشد.
08 کليه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولين روز پس از تعطيلات، پردازش میشوند.روزکاری به معنی روز شنبه تا چهار شنبه هر هفته، به استثنای تعطيلات رسمی در ايران است.
09 هامون همواره در ارسال و تحويل کليه سفارشهای ثبت شده، نهايت دقت و تلاش خود را مینمايد. با وجود اين، در صورتی که موجودی محصولی در هامون به پايان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و استرداد وجه سفارش برای هامون محفوظ است و يا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسيده، محصول ديگری را جايگزين کند.
10 هزينه حمل تهران با کمترين هزينه توسط دفتر مرکزی هامون به مشتری اعلام می شود .حمل کالا به شهرستان دارای هزينه حمل است که به وسيله تيپاکس انجام شده و هزينه حمل عينا طبق تعرفه های تيپاکس و مستقيما به وسيله اين شرکت دريافت خواهد شد. همچنين درصورتی که تيپاکس در شهرستان مشخصی سرويس حمل ارائه نکند، سفارش با باربری ارسال می گردد و کليه هزينه های حمل تا شهرستان و از محل باربری تامحل مشتری با خريدار کالا است.


11 حمل کالا تنها تا درب محل سفارش به عهده هامون می باشد و درصورتی که نياز به خدمات ويژه برای تحويل کالا در محل مورد نظر خريدار باشد بايد حتما قبلا هنگام تماس واحد لجستيک با خريدار، درخصوص آن هماهنگی انجام شود.
12 در هنگام تحويل کالا بايستی بسته بندی کالا باز شده و سلامت کالا به تاييد مشتری برسد و برگه تحويل آن که به منزله تحويل سالم کالاست توسط فرد تحويل گيرنده امضاء گردد. لذا حضور سفارش دهنده يا تحويل گيرنده ذکرشده در فرم سفارش، در هنگام تحويل کالا ضروری است.
رويه های انصراف از خريد کالا يا بازگرداندن کالا
مشتری پس از تاييد سفارش خود و پرداخت مبلغ آن، برای کالاهايی که سفارش ساخت نباشند، تا یک روز کاری حق انصراف از قبول سفارش را دارد . اگر کالا پيش از اعلام انصراف مشتری به مقصداو حمل شده باشد درصورتی حق انصراف جاری خواهد بود که بسته بندی کالا باز نشده و کالا موردمصرف قرار نگرفته باشد.
با توجه به ماهيت کالاهای عرضه شده درهامون ( کالاهای معماری و دکوراسيون ) برخی از کالاها به صورت سفارشی و براساس انتخاب های مشتری توليد يا تکميل می گردند. يعنی توليدکننده براساس درخواست خريدمشتری کالا را با رنگ و سليقه مشتری توليد می کند و کالا قابل فروش به فرد ديگری نيست. در اين موارد انصراف از خريد کالا مورد پذيرش نيست و درخواست انصراف و بازگشت کالا منجر به کسر 75 درصد از مبلغ کالا می گردد و هزينه حمل عودت کالا نيز برعهده مشتری خواهد بود.
درموردکالاهايی که سفارش ساخت نيستند، يعنی کالا در انبار هامون يا تامين کننده وجود دارد. انصراف از خريد کالا تا یک روز کاری موردقبول است و وجه پرداختی مشتری به طور کامل برگشت داده خواهد شد.
هنگام تحويل کالا، مشتری موظف است بسته بندی کالا را باز کرده کالا را بررسی و دريافت کند. بديهی است دريافت کالا و تاييد فاکتور به منزله تاييد سلامت کالاست و پس از تحويل، هرگونه اعلام نقص و ايراد مورد تاييد هامون نيست.
درصورتی که سفارش (اعم از کالای سفارش توليد يا کالای غير سفارشی) به مشتری تحويل شده باشد و براساس فاکتور تحويل و تاييد مشتری،کالا کاملا سالم و بدون هرگونه عيب و نقص بوده، انصراف مشتری مورد پذيرش نيست.
درصورتی که مشتری هنگام تحويل کالا،متوجهنقص در ظاهر و سلامت کالا و يامشکل فنی در عملکردهای کالا بشود و يا اينکه کالا بامشخصات درج شده در معرفی کالا و فاکتور خريد خود مغايرت داشته باشد ميتواند کالا را مرجوع نمايد. پس از بررسی مورد در صورت تاييد مغايرت، نقص يا مشکل فنی کالا، براساس مقررات گارانتی اعلام شده از سوی تامين کننده نسبت به رفع مشکل يا تعويض کالا اقدام خواهد شد. اين سرويس اشکالات فنی را که در اثر استفاده نادرست کاربر ايجاد شده شامل نمی شود.
درصورت تاييد مغايرت يا نقص کالا هرگونه هزينه درخصوص تعويض يا رفع نقصبه عهده هامون خواهد بود. لازم به ذکر است , هزینه حمل عودت کالا به هامون در تهران در این موارد رایگان خواهد بود ولی برای سفارشات شهرستان, هامون هزینه حمل از شهرستان تا باربری تهران به عهده دار نیست.
در مورد رنگ کالا به اين نکته توجه شود که رنگ کالا در مونيتورهای مختلف با اندکی تغيير مشاهده می شود. درخصوص مغايرت رنگ کالا نيز معيار تفاوت کلی رنگ است و مغايرت شامل طيف های تيره يا روشن تر در همان رنگ نخواهد شد. لذا قبل از خريد با مشورت با پشتيبان خريد خود از انتخاب رنگ کالا اطمينان حاصل نماييد.
درصورت تاييد مغايرت يا نقص کالا هرگونه هزينه ( به غیر از هزینه حمل از شهرستان به تهران) درخصوص تعويض يا رفع نقصبه عهده هامون خواهد بود.

